maandag 18 april 2011

VerdiepDing #29 mobiel internet

Vorig jaar heb ik al eens geblogd over dit Ding. Wat ik er nu aan toe kan voegen is dat ik thuis wifi heb, gebruik maak van de werk-iPad en dus kan bloggen. En mijn mail kan lezen (en reageren indien nodig). En de blogs van alle Verdiepers en Dingetjes kan lezen. Zonder een pruttelende pc aan te zetten, zonder herriemakende muisklikken en dus zonder vriendlief wakker te maken na zijn nachtdienst.
Op mijn smartphone staat het internet uitgeschakeld, want het kostenplaatje is mij nog niet duidelijk. En tot nu toe mis ik het dus ook niet, want dan had ik de kosten en mogelijkheden wel uitgezocht...

1 opmerking:

  1. Zolang het maar duidelijk is dat grote groepen gebruikers zeer intensief gebruik maken van mobiele diensten. Dat hun mediagebruik verwachtingen creƫren bij leveranciers van informatie. En dat dat ook voor de bibliotheek betekent dat dat gevolgen zou moeten hebben voor haar dienstverlening. Mensen willen NU hun informatie, muziek, boek of filmpje. Op de plek waar ze zijn, op hun telefoon. Wat kunnen wij daar tegenover stellen?

    BeantwoordenVerwijderen