maandag 19 oktober 2009

Ding 20 Muziek online

Ik begon een beetje afwachtend aan Last.fm.
Muziek luister ik meestal thuis of via de mp3-speler. Dus wat kan dit nog, voor mij, toevoegen? De niet-altijd-even-sociale, nu-even-niet, privé-Angel komt weer om de hoek kijken.
Ik heb maar even een proefabonnement genomen. En zoek, het wordt vast een beetje saai, op Bruce Springsteen. Zo kan ik namelijk de proef op de som nemen en kijken of Last.fm nog iets kan toevoegen.
En ik wordt verrast! En hoe! Weliswaar door een video op You Tube, maar die had ik nooit gevonden als ik niet gekeken had op Last.fm.

Ja, er komt weer een Bruce-video. Maar nu in duet met Melissa Etheridge. Jaren geleden heb ik een concert van haar bezocht in de HMH, en zo'n stem wil ik ook! Als ik kon zingen.
Uit de MTV Unplugged series, en heb je geen zin in Bruce kijk dan toch vanwege Melissa Etheridge:



Wat Last.fm betreft ben ik nog niet helemaal om, maar zo af en toe aangenaam verrast worden is ook leuk

2 opmerkingen:

  1. Het leukste van Lastfm is natuurlijk dat je artiesten ontdekt die qua muziek in het zelfde straatje zitten als de artiest waar jij op zocht. En dat soort ontdekkingen zijn alleen mogelijk doordat veel mensen hun voorkeuren en iTunesspeellijsten delen. En ook bij Lastfm was de funding een probleem. Was het eerst allemaal gratis, mede gedwongen door de defensieve muziekindustrie, de grote vraag en de daarmee gepaard gaande kosten, moest ook Lastfm geld gaan vragen voor zijn populaire service. En zo gaat het met veel van dit soort diensten. En dat wil zeker niet zeggen dat het oplichters zijn, want gratis is erg duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond Schoolbank oplichters, niet Lastfm!
    Net als de banken het deden: eerst mensen lokken met pinpassen, internetbankieren etc. en er dan veel te veel geld voor vragen. Dan roep ik weer lekker ongenuanceerd: oplichters!

    BeantwoordenVerwijderen