woensdag 23 september 2009

Hype-Hyper-Hypst

Een blog van MCSlasaus en Angelonmychest samen, want deze gedeelde ervaring willen we jullie niet onthouden.

"Angel! Er staat een mijnheer van Google Books, hij scant onze boeken!"
Angel besterft het zowat, na een Volkskrantartikel bij het ontbijt, een klant die digitale boeken wil, staat GoogleBooks nu de collectie te scannen?

"MCSlasaus! Help!!"

Mr GB staat met een karretje, voorzien van laptop en scanner op de jeugdafdeling.
Terwijl MCSlasaus in discussie gaat met Mr GB, belt Angel eens rond. Niemand weet ook maar iets van een actie van Google.
De discussie met Mr GB verloopt niet al te prettig. Als hij vraagt of de kaften van de boeken gescheurd mogen worden (want dat scant wat makkelijker) roept MCSlasaus meerdere keren: "Dit lijkt wel Bananensplit!"
Mr GB is onbeschoft en arrogant: "Zo praat je niet tegen een doctorandus".
"MCSlasaus praat ook altijd zo tegen mij en ik ben ook doctorandus", aldus Angel.
Arrogante praatjes zijn we niet van gediend.
MCSlasaus maakt duidelijk dat we niet tegen het digitaliseren van boeken zijn, we zijn echter niet gediend van de manier waarop deze jongeman te werk gaat. Geen legitimatie, vieze overall, wil geen telefoonnummer van zijn baas geven, en waarom ligt er een prentenboek klaar om gescand te worden?
Bananensplit of een loslopende gek?
Met moeite krijgt MCSlasaus Mr GB de deur uit. "Bibliotheken worden overbodig" en "Uw bibliotheek komt niet op de Google-lijst"
???

Op dat moment staan er twee mannen op die we totaal over het hoofd gezien hebben...met camera's...ze stellen zich voor als zijnde van BNN...
Omdat e-books zo in the picture zijn maken ze daar een item over en of we bezwaar maken tegen uitzending.
De heren gaan de actie nog herhalen bij een boekhandel (lef!)...hoe dat afloopt zien we in februari 2010...

3 opmerkingen:

  1. Angel,
    Ik hoorde dat je teleurgesteld bent, omdat je nul reacties hebt op je spektakelstuk. Daar ga ik dus nu wat aan doen!
    Zonder jou zou ik nix betekenen, dat weet je toch.
    Zoentje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik maar denken "ik heb toch gereageerd?", maar jullie hebben het allebei op jullie blog gezet. En terecht, het is een mooi verhaal en een uiterst merkwaardige ervaring. Ik heb het gisteren kunnen vertellen aan bezoekers van de bijeenkomst over mobiele marketing en bibliotheken bij DOK. Er werd van gesmuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het verhaal was mij bekend, maar het lezen ervan deed mij weer glimlachen. Jullie zijn ook wel een stel met elkaar! En terecht dat er niet zomaar gefilmdekan worden. En dan ook nog digitaliseren? De uitzending heb ik gemist. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen