zaterdag 26 september 2009

Ding 6, 7 en 8 Flickr





Tja. Foto’s op een Flickr account uploaden is niet moeilijk.
Tenzij je tot deze zomer gefotografeerd hebt met een Nikon F75 en negatieven zo lastig te uploaden zijn…En dat terwijl de foto’s van de tot nu toe gemaakte reizen volgens mij best het delen waard zijn.
Ik kan wel ‘No Surrender’ blijven roepen, maar er was geen ontkomen meer aan: deze zomer heb ik een Nikon D5000 gekocht.
Dus nu kan er wel ge-upload worden. Nog geen verre reis gemaakt dit jaar, dus het worden wat foto’s van de Purmer Delta en de kinderboerderij in het park om de hoek.
Nooit van de Purmer Delta gehoord? Geeft niets, het valt ook in het niet bij de Okavango Delta, maar het was wel een drukke bedoening met eenden, zwanen, meerkoeten, futen en waterhoentjes. Phormium in bloei en de bamboe groeide bijna de bakken uit.
Nu nog een hippo bij de sloot mét bordje ‘Beware of the hippo’.

Onder mijn pseudoniem is mijn Flickr-account makkelijk te vinden via search people.

O ja en de foto bovenaan dit blog:
"Do android librarians dream of electronic books?"
Dit shirt kwam binnen op dinsdag de 22e, de dag die bij mij nu te boek staat als ‘E-Book Day’. De levering van dit shirt was een mooie afsluiting van die vreemde dag.
Wie weet van welke klassieker deze tekst is afgeleid mag ’t shirt ook een keer aan voor op de foto ;)

Met alle activiteiten die plaatsvinden in Kennemerwaard moeten we toch ook wel een gevuld flickr-account kunnen creëeren: een smoelenboek-set, een jeugd-activiteiten-set (Kinderboekenweek, Jonge Jury, Voorleeswedstrijden), een volwassen-activiteiten-set (Nederland Leest, lezingen, Boekenweek).

Voor Ding 7 de website bekeken. Leuk! En vooral de ontdekte link naar
http://www.coverpop.com/pop/visco/
Cool! En ze hebben er zelfs een gemaakt van Star Trek magazines, sf books en Philip K. Dick! Cool² !!

In Google Maps ‘Okavango Delta’ ingetypt. Jammer dat er meteen weer reclames te voorschijn komen, die leiden af van de foto's, maar ik ben er al geweest dus die mag ik skippen.
De Map Maker van Big Huge Labs vind ik erg leuk, en die heb ik maar in m’n Blogspot-account gezet. En je kunt nog zoveel meer! Leuk leuk leuk je eigen badge maken. Misschien iets voor de slotbijeenkomst? Iedereen zijn/haar zelfgefröbelde badge mee?




De badgemaker van BHL vind ik wat leuker dan de Web 2.0 badges.

Wel weer leuk: je eigen vliegticket maken (ik hoop deze week de vakantie rond te krijgen, zou deze geaccepteerd worden?):

Op vakantie gaan houdt wel in dat ik de komende weken vooruit moet gaan werken. Met een beetje geluk ben ik dan vlak voor de slotbijeenkomst weer terug. Want ik vind 23 Dingen erg leuk en ik wil het wel afmaken. Vooraf zag ik er wel een beetje tegenop (tijd? kan ik dit?), maar (in ieder geval de 8 Dingen tot nu toe) ik heb er erg veel lol in. Niet alleen wat ik leer, maar ook dat ik leer (routinematig huiswerk maken, structuur enzo; erg prettig).
Lastig aan dit blog: het plaatsen van de afbeeldingen. Alle afbeeldingen kwamen bovenaan te staan, terwijl ik sommige toch echt elders in de tekst wilde hebben...met dank aan echtvriend en simpel schuiven met de muis is het gelukt.

4 opmerkingen:

  1. Angelonmychest: je kunt het, dat is wel duidelijk!
    En ik als begeleider ben blij dat je ook toepassingsmogelijkheden ziet voor Bibliotheek Kennemerwaard, want uiteindelijk is dat de bedoeling van dit 23dingentraject: met z'n allen ontdekken welk "ding" we waarvoor kunnen inzetten om Bibliotheek Kennemerwaard nog beter onder de aandacht te brengen en onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi toestel heb je gekocht. Ben wel enthousiast over het wegklapbare lcdscherm waardoor je eindelijk ook vanaf lastigere posities (over mensen heen) toch een goede foto kan maken. Je bent lekker aan het experimenteren geslagen, super. Goed om te lezen dat je zo enthousiast bent. Dat is het halve werk.
    Een eigen account voor de bibliotheek is erg handig en geeft een goed beeld van wat er allemaal in jouw bibliotheek gebeurt. Zoek maar eens naar de flickrstream van DOK Delft. Zij zetten van alle optredens en activiteiten foto's op Flickr.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post. Zou een gepersonaliseerd bibliotheekpasje niet een idee zijn (net als bij ING). Kan je als klant leuk een eigen pas aanmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. God schat, wat een enig t-shirt!!!
    Staat je goed.
    Wie heeft die briljante foto gemaakt????

    BeantwoordenVerwijderen