woensdag 28 november 2012

Mediawijsheid revisited

Op herhaling met mediawijsheid. Ik doe de Mediawijsheidmeter die nu in de ontdekoefeningen staat, en wat me daar het meest van bij blijft is dat 'Barack Obama' geschreven wordt als 'Barrack Obama'. Wat een slordigheid. En dan kom ik aan het eind ook nog eens op een opleidingssite voor mediacoach. Slim van het desbetreffende instituut, maar ik ben niet gecharmeerd van dit soort acties.
Dan de quiz van de Week van de Mediawijsheid. De opzet van de quiz is in zoverre goed dat alles behandeld wordt en Didier de show steelt. Helaas is de quiz vooral gericht is op ouders. Aangezien ik geen ouder ben: een quiz gericht op iedereen heeft mijn voorkeur.
De uitslag: ik sta positief/kritisch tegenover sociale media. Volgens mij precies de juiste mix.


Ik kijk terug naar wat ik begin 2011 hierover blogde: toen riep ik heel hard dat we een cursus à la 23Dingen moesten opzetten voor ons publiek.
Dat hebben we gedaan en dat hebben we geweten :) Ik kan niet anders zeggen dat 7Dingen succesvol is.
En dat ik en mijn collega-coaches MediaWijs zijn. En dat we dat onder andere zijn geworden door 23Dingen en de twee VerdiepDingen rondes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten