woensdag 31 oktober 2012

Inhoud filteren: werk

Werk
Geïnspireerd door wat Mariandoet23dingen met Scoop.it heeft gemaakt voor een workshop over sociale media, ga ik aan de slag met een scoopje voor een workshop Zoeken op internet die we, met een workshop sociale media, volgende week gaan geven op het Murmellius.
Zie hier het resultaat: Zoektips voor internet.


Ik filter
Goed, ik heb nu een aantal websites handig bij elkaar. Maar echt onder de indruk ben ik niet. Ik vind het eigenlijk knap irritant dat ik me aan moet melden met óf mijn Twitter-account óf mijn Facebook-account. Ik wil zoveel mogelijk applicaties/diensten van elkaar scheiden, zeker als men het wil koppelen aan Facebook. En ik snap wel, aan de hand van mijn eigen bronnen doet Scoop.it suggesties, maar toch. Een gezond wantrouwen jegens het koppelen van diensten die geld verdienen aan wat ik doe op internet zit er nu eenmaal in. Het feit dat ik dit scoopje kan delen met anderen staat dus niet ter discussie.
Na een uurtje met Scoop.it gestoeid te hebben kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit de zoveelste Delen-dienst is waarvoor ik me heb aangemeld. En ga ik het gebruiken? Na een uurtje kan ik me daar geen mening over vormen, dus sla ik dit bericht op als concept en ga het nog twee dagen aankijken voordat ik dit blog afmaak.

Twee dagen later
Zucht, ik had me dus wel zonder Facebook of Twitter-account kunnen aanmelden...lesje in beter opletten ;)
Twee dagen later: ik ontvang dagelijks een mailtje van Scoop.it met suggesties voor mijn eigen pagina. Er zat niets interessants bij, maar ik ben hier gelukkiger mee dan ik twee dagen geleden dacht.
En binnen een uur werd ik al gevolgd door een enthousiaste collega uit Gouda. Ook weer leuk!
Scoop.it mag nog even blijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten