dinsdag 13 oktober 2009

Ding 18 LibraryThing

Deze website staat al anderhalf jaar in mijn "gewone" favorieten en nu is er eindelijk het moment om ermee aan de gang te gaan.
Wat LibraryThing goed aan zichzelf vindt, is dat je 200 boeken gratis mag uploaden, voor meer moet je gaan betalen. Geen schokkende bedragen, maar wel een minpuntje.
Ik kijk bij de Groepen en drie keer raden welke groepen de meeste leden hebben...juist ja, LibrariansWhoLibraryThing (kleine 7.000) en Science Fiction Fans (3.500 leden).
Yeah! Laten dat nou net mijn favorieten zijn. De discussies tussen leden van de SF groep vind ik erg leuk, misschien vat ik ooit nog eens de moed om me er tegen aan te bemoeien.
En nog een leuke groep: Ancient History.
Drie vliegen in één klap.

Lid worden is niet lastig, titels uitzoeken en uploaden wel. Nou ja lastig, ik vind het best veel werk.
Tien titels vind ik te mager, 200 wordt me nu wat veel.
Maar ik heb er iets meer dan 60 "ff snel" ingezet. Nee, collega's, niet alleen maar SF ;)
Ik zal in de gaten houden of mijn boeken nog wat losmaken bij de mensen.

5 opmerkingen:

  1. Het lukt me even niet om de link/widget naar/van LT in het blog te zetten...morgen poging 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Guttegut, het heeft me even tijd gekost, maar het is gelukt om de widget van LT te plaatsen in m'n blogpagina.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt zo te zien een andere leessmaak dan ik. Welke titel zou je me willen aanbevelen?
    Wat 'moet' ik echt lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jasper Fforde (titel 'the big over easy' vind ik hilarisch: 'de grote omelet' over de moord op humpty dumpty), enige kennis van Engelse literatuur wel prettig vereiste.
    Mark Haddon, Kate De Goldi, Iain M Banks, Homerus.
    Alles eigenlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, dit sort sites onderhouden kost geld en dat moet toch ergens vandaan komen. We zijn aan gratis gewend, maar het businessmodel is toch een breekt aanbod gratis en wil je meer dan moet je betalen. Doet Flickr ook bijvoorbeeld. Wat kan de bibliotheek er mee denk je?

    BeantwoordenVerwijderen