maandag 5 oktober 2009

Ding 10 Delicious

Ik meld me aan bij Delicious en importeer het favorietenlijstje dat ik al had.
Hé, al die favorieten had ik zo keurig onderverdeeld in mapjes, nu moet ik ze allemaal "her-taggen"...
Jammer dat Delicious dat nou net niet overneemt. Maar goed, een beetje biebmiep heeft geen moeite met taggen.
En ja, trefwoorden toekennen kan ik dus wel, maar het is wel veel werk (23Dingen waarschuwde ons al: 'het vraagt wat studie').
Vervolgens zoek ik op Delicious naar 'Angelonmychest'. En dan blijkt dat alles (automatisch?) als private staat gemarkeerd. En dan kunnen jullie mijn bookmarks nog niet vinden en is het niet meer dan een favorietenlijstje op internet...die ik toch al in mijn taakbalk had zitten.
Een viertal tags zijn nu te zien, sommige laat ik op private staan.
Voor mij is het enige verschil met mijn 'gewone' favorietenlijst dat iedereen deze favorietenlijst nu kan zien.
En ik kan die van anderen zien, maar ik weet nog niet of ik dat wel zo interessant vind.
Niet mijn favoriete Ding tot nu toe...
maar hier is-ie:
http://delicious.com/tags/angelonmychest

1 opmerking:

  1. Begrijp ik. Ik gebruik Xmarks en heb zo overal dezelfde bookmarks. Delicious doet er een sociaal sausje overheen. Daardoor kun je met meerdere mensen een collectie samenstellen en zie je bijv. snel wat de populairste websites zijn over een onderwerp.

    BeantwoordenVerwijderen