maandag 21 september 2009

Ding 4 en 5

Vorige week begonnen met het vullen van de netvibes-pagina. Tot mijn grote teleurstelling bleken mijn favoriete websites geen RSS-feeds te hebben...wel allerlei andere mogelijkheden als mailing lists en twitter, maar het ging nou net om RSS.
Aan mailinglists wordt niet eens meer een Ding gewijd (is dit al zo passé of web 1.0?) en Twitter komt pas in Ding 12 aan de beurt.
Vlak voor ik wilde beginnen aan dit blog, bleek er een reactie van 23 Dingen te zijn met daarin een link naar een pagina waar je aan een niet-RSS-website wel een RSS-feed kan creëeren:
http://page2rss.com
Excellent!!! Maar wel héél gevaarlijk want ik bulk nu van de RSS meldingen op m'n netvibes-pagina...
Hoe wil ik deze netvibes-pagina gebruiken? Daar ben ik wel over uit, ik doe het alleen nog niet: dat erop zetten waarvan ik ook écht op de hoogte wil worden gehouden. Door de Page2Rss ben ik weer aardig overdonderd en begin ik het overzicht weer aardig kwijt te raken. En wil ik er nog zoveel méér opzetten.
Want, vind ik aan één kant, ik moet toch bijhouden wat er allemaal gaande is bij mijn interesses?! Aan de andere kant: dat kan helemaal niet en tot nu toe heb ik het toch ook gered zonder RSS?!
Bijhouden van nieuws deed ik altijd via het favorietenlijstje. Een voor een de sites af, speurend naar het nieuws. Voordeel van netvibes: al dat nieuws staat nu op een pagina. Gevaar (geen nadeel): een overkill aan feeds. Daar moet ik nog aan werken...wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten