maandag 29 november 2010

Belevenis

Vandaag zat ik de hele dag in een bijeenkomst over de visie en missie van onze bieb over de door ons te voeren digitale strategie. Hebben we al concrete plannen? Bijna denk ik zo. Maar vandaag ging vooral over Belevenissen (de belevenis-economie). Geen nood, het enge woord 'beleefbibliotheek' is niet gevallen.
Aan het eind van de dag werd ons gevraagd de dag in twee woorden te omschrijven. Bij mij zijn dat 'inspiratie' en 'help?!'. Inspiratie omdat er zinvolle discussies ontstonden waarbij ook ideeën opborrelden bij de deelnemers. Help omdat het zo moeilijk is om 'out of the box' te denken (tenminste, voor dit blondje).

Met een heel vol hoofd (ik wil naar huihuis) stond ik vervolgens op een gure Kanaalkade te wachten op de bus naar Purmerend. Vloek, tier, 20 minuten vertraging, waardoor ik de aansluiting in P'end ook miste. Help?! Waarom is er door geen enkele gemeente tussen Alkmaar en P'end niet geanticipeerd op dit weer. Waarom staat het halve land meteen vast als er een paar centimeter sneeuw valt. Alsof we nog nooit sneeuw hebben gezien. Grom, knor, pruttel.
Inspiratie! Op het busstation in P'end stopte een chauffeur die geen dienst meer had en vroeg aan enkele wachtenden waar zij heen moesten. En bracht ons dus vervolgens daar waar we heen moesten. Ze zijn er dus nog wel: mensen die een stapje extra willen zetten voor de medemens. Kwam helemaal blij thuis. En kon weer genieten van de pracht die dit weer in mijn achtertuin veroorzaakt.

4 opmerkingen:

  1. en net nu het bericht in het journaal was: "de dienstverlening van connexxion is achteruit gegaan" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. blijkt maar weer hoe belangrijk de 'factor mens' is in bijna alles wat we doen.
    en nu maar hopen dat je vandaag in de gelegenheid komt om te genieten van de pracht die dit weer op de patio in Alkmaar c veroorzaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. met een vol hoofd de workshop beeindigen en met een vol hart over de drempel stappen thuis van zoveel warmte. Mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Creatieve dag geweest, die digidag, maar wel pittig. Jij hebt je in elk geval niet onder laten sneeuwen, maar ik verwacht ook niet anders van dit 'blondje'. Ben benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen