vrijdag 30 oktober 2009

Ding 23 Schouderklopje?

Niet te hard kloppen, want dan kan ik m'n rugzak niet meer tillen ;)

Ik zei het al in m'n eerste blog (lijkt wel een eeuwigheid geleden): ik hoef niet met mijn hele hebben en houwen op het internet. Dat is me gedurende alle Dingen wel duidelijk geworden: ik maak echt onderscheid tussen Angel-privé en Angel-werk.

Waar kunnen we (werk) volgens mij mee aan de gang:
- RSS
- Flickr: activiteiten (publiek - ook mee laten doen) en smoelenboek (personeel)
- biebblog
- wiki met publiek
- twitter ("de culinaire avond bij Deli begint zo! Haal snel je kaarten!" of "Marion Bloem loopt net binnen voor haar lezing!")
- online docs: met name interne documenten
- instant messaging? Hyves/Facebook? Ben ik nog niet over uit
- Podcast: radio-uitzendingen, voorleeshalfuurtjes
- YouTube: activiteiten, instructiefilms
- LibraryThing: hele collectie
- tags door publiek
- biebsoap!

Voorwaarden:
- faciliteren! = personeel = tijd = geld!
Helaas heb ik geen antwoord gehad vanuit Danbury, USA. Niet echt Collegiaal2.0! Of zijn ze zo 2.0 dat e-mail inmiddels als 1.0 te boek staat?
- bekend maken bij collega's; nog een club aan 23Dingen laten deelnemen
- bekend maken bij publiek (informatie-avonden? Actief tijdens baliediensten!)

Waar kan ik (privé) mee aan de gang:
- RSS: passief: ik heb alweer weken niet gekeken, laat staan gelezen
- Ebooks: zie de blogs van 22 september: EBook Day! (Wanneer zijn de reisgidsen te downloaden? Dat scheelt kilo's in de bagage!)
- Flickr
- blog? In zo'n klein clubje wel. Openbaar? Hmmm, ik neig naar nee
- delicious
-LibraryThing
Waar ga ik privé niet mee aan de gang:
- twitter
- wiki
- Hyves/Facebook

Tot slot:
Ik zie jullie 8 december. Met t-shirt (zie blog 28 september ding 6, 7 en 8)! Iemand al enig idee van welk boek het een afgeleide is?
Het was leuk, het was leerzaam, het was veel.
Beso,
Angel

6 opmerkingen:

  1. Zo Angel!
    Bepakt en bezakt met 23 dingen.
    Goede reis en doe je Ding 24: Genieten!

    groeten van El Fladder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo! Die vakantie heb je meer dan verdiend! Geweldige prestatie om 23dingen in zo'n rap tempo te doen. Ben onder de indruk. Een goede trip en tot de 8ste!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post. Volgens mij ben je een hele belangrijke voorwaarde vergeten: enthousiasme! Heb jouw posts met veel plezier gelezen en zou het leuk vinden als je er mee door gaat. Zorrug dat je naar JA neigt, krijg je van mij een enorme schouderklop: SCHOUDERKLOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Petje af Angel! Zeker nu ik zelf - een week voor de achtste - nog maar net over de helft ben.
    Je eerste voorwaarde - facilitering - vind ik wel een van de allerbelangrijkste. Voorbeeldje: Als ik kijk naar de beknopte 'belevenissen' van Geronimos, dan valt mij op dat zij wellicht als geen ander de door de 'baas' beschikbare tijd heeft aangehouden, een stukje 'privé time management'. Als we als bieb meer met 23dingen etc. willen, dan zal er aan de beschikbare tijd veel en veel meer gedaan moeten worden.
    Uiteraard is persoonlijk enthousiasme een tweede voorwaarde. Dat enthousiasme daar is jouw blog een schoolvoorbeeld van!
    See you, 8 dec bij leven en welzijn! YBL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Angel,
    ik zal blij zijn als je weer wat vaker op mijn chest zat! Ik heb je gemist...

    BeantwoordenVerwijderen