zondag 11 oktober 2009

Ding 15 Podcast

Via Radiocast ontdek ik dat Dolf Jansen een radioshow maakt op Radio 6, getiteld "Afslag Thunder Road". Alleen al vanwege de naam zet ik deze op m'n netvibes.
Bij Gespod zie ik de tab 'Reizen en vakantie'. 'Beautiful places in HD' krijgt 4 sterren en ik werp een blik. De presentator doet de voice-over met zeer gedragen, plechtige stem. Zijn manier van praten en de bijbehorende beelden doen me denken aan de tv-uitzendingen van schilder Bob Ross.
'Betty in the Sky with a Suitcase!'. Een kakelende grappige stewardess.
Zo zie ik er nog een paar, maar Gespod gaat steeds op tilt ('webpagina kan niet worden weergegeven') en de feeds krijg ik niet op m'n netvibes...
En als mijn toetsenbord er ook mee stopt heb ik het wel even gehad...

Zaterdag wilde het allemaal voor geen meter. Niet alleen de batterijen van het draadloze toetsenbord waren op, maar ook de mijne. Nu, zondag, onderneem ik een nieuwe poging met een bedraad toetsenbord, watten in mijn hoofd, Natterman, Strepsils en Antigrippine binnen handbereik.
En snap ik Gespod ineens wel. "Gewoon" de 'opml' kopiëren naar netvibes en het lukt nu wel om de reispodcast in netvibes te zetten.
Podplaza ligt eruit, maar ik ontdek wel Librivox. Een op vrijwilligers draaiende website, waar je luisterboeken (vrij van auteursrechten) kunt downloaden.

Wat kunnen wij met podcast in de bieb? Da's een makkie: de radio-uitzendingen van RTV Alkmaar elke woensdagmiddag in Alkmaar Centrum! De boekbesprekingen met Agnes Klitsie en de muziek van Hennie Bebelaar.
Het voorleeshalfuurtje op woensdagmiddag! Want niet alle kinderen die voorgelezen willen worden, kunnen op woensdagmiddag. Want vrijdagmiddag zat ik zelf ineens voor te lezen aan een 5- en 7-jarige. Overigens wel op voorwaarde dat de 7-jarige mij ook voorlas. Heel gezellig, maar niet helemaal de bedoeling.

1 opmerking:

  1. Geweldige ideeën! Ik gebruik de samenwerking met regionale omroepen ook altijd als voorbeeld, als mensen zeggen dat het allemaal te veel tijd kost en dat ze het ook niet weten. Super, twee vliegen in één klap en misschien zelfs breder aan te bieden, want Agnes kan toch bij alle bibliotheken te beluisteren zijn?

    BeantwoordenVerwijderen