maandag 26 oktober 2009

Ding 22 Bibliotheek 2.0

Over Ding 22 kan ik heel kort zijn.

Ik onderschrijf het manifest van Laura Cohen/Kees Hamann van harte!
"Ik ben niet bang voor Google"
Nee natuurlijk niet! Ik ben een reallife Google!
Want: klanten vragen om antwoorden (en om die te vinden gebruik ik niet alleen Google). Zelfs als het antwoord negatief is (héél af en toe komt het voor dat een titel echt niet meer te lenen/krijgen is), dan gaan de klanten toch weg met het gevoel dat ze goed geholpen zijn.
Punt 15 en 16 uit het Nederlandse manifest vind ik dan ook erg belangrijk.

In het interview met Karolien Selhorst van bibliotheek Vlissingen zie ik iets interessants voorbij komen: Question Manager.
Vraag voor 23Dingen: wordt hier binnen ProBiblio naar gekeken (al@din? ibi?)?


Een kort Ding22 dus, ik ga nog een paar dagen nadenken over Ding23.

1 opmerking:

  1. Goed dat je overtuigd bent van de waarde van 2.0 voor jouw bibliotheek en jouw rol daarin. Ga daar mee aan de slag met geestverwanten en integreer het in je dienstverlening.

    W.b.t. jouw vraag het volgende:
    QM is een kennismanagement systeem van Vlissingen. Het is bedoeld ter professionalisering van het inlichtingenwerk. Het maakt o.a. deel uit van het project Kennis Delen waarvoor samen met ProBiblio (ibi) en Bibliotheekhuis Limburg (chatbot) een subsidie-aanvraag is ingediend in het kader van bibliotheekinnovatie. Of deze wordt toegekend is nog niet bekend.

    BeantwoordenVerwijderen