maandag 12 oktober 2009

Ding 17 Web 2.0 site

Ik schreef er in blog Ding 14 al over: de Danbury Public Library in Connecticut.
Je kunt je daar als gebruiker aanmelden voor de nieuwsbrief-per-email, je kunt je vraag e-mailen, je kunt de bibliotheek bellen.
Maar: Danbury chat (niet via één kanaal, maar via Yahoo, AOL én MSN), twittert, houdt twee blogs bij, is te vinden op Facebook, op Flickr, Google-calendar, en je kunt ze je vraag sms-en tijdens openingstijden.

Dit vind ik toch wel dé Bieb2.0.

En omdat het zoveel vragen bij me oproept (personeel? tijd? geld?) heb ik ze maar een e-mail (het klinkt bijna ouderwets na 17 Dingen) gestuurd met mijn vragen.
En nee, ik kan op dit moment niet met ze chatten, want ze zijn vandaag dicht...

Een korte blog dus, maar hopelijk wordt het vervolgd als ze antwoorden.

Werp intussen maar eens een blik:
<http://danburylibrary.org/ask/index.htm>

Dus even geen 2.0-dienst, maar een Best Practice voorbeeld, gevonden via Libsuccess.
Omdat we hier naar mijn idee heel veel van kunnen leren!

2 opmerkingen:

  1. Hele gave site trouwens van Danbury (waar ik eerlijk gezegd nog nooit van had gehoord:plaats(je) van nog geen 80.000 in Connecticut). Neem je die leuke ideeen mee in de evaluatie van 'onze' site?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een leuk voorbeeld en ze zijn niet de enige in de VS. Overigens kun je met Meebo al je chataccounts combineren binnen één online chatomgeving. Erg handig. Ik ben erg benieuwd naar het antwoord. Deel je het met ons?

    BeantwoordenVerwijderen